Thursday, November 1, 2012

My Skin Care Routine

I have always loved beauty and i always like to experiment new products .
Recently my favorite Skin Care products have been these :

Mi piace prendermi cura di me stessa e mi piace provare prodotti nuovi.
Ultimamente però mi trovo molto bene con questi prodotti: 



1-My personal ( way cheaper )  version of the Clarisonic. I bought this at QVC and i really like it. It's  very good , it do really helps me with my face cleanser and sometimes even to just remove my make up (fundation) .
I paid it something less that 25 euros and it came with many "heads" that have multiple functions such as body massage, pedicure/manicure accessories,face/body smoothers...
 La mia versione personale ( e molto meno costosa) del Clarisonic. L'ho comprata da QVC e mi piace davvero moltissimo. E' un buon prodotto e ha molto testine diverse che aiutano a prendersi cura di tutto il corpo. A volte mi piace metter lo struccante sulla testina per rimuovere ogni singolo residuo del fondotinta.L'ho pagato 25 euro.

2- My make up removal : it's amazing for my super sensitive eyes too and it never fails on taking off even the darkest and waterproof make up too. I love it so much and use it so often that i always have a back up bottle.
Il mio struccante: è fantastico e va bene anche per gli occhi sensibili.Lo adoro perchè toglie anche il trucco waterproof in pochissimo.Lo adoro cosi tanto che ne ho sempre una bottiglietta di riserva nell'armadietto.

3- My everyday face washer. I love how lightly and how delicate this product is with my skin. Sometimes it always give me the feeling that it illuminates it. I always like to use it in the morning before applying make up.
Sometimes during the summer i just use and sun cream and i am ready to go out.
Il mio detergente quotidiano.Mi piace la sua delicatezza sulla mia pelle.
Qualche volta mi sembra che mi illumini la pelle.Lo uso sempre la mattina prima di truccarmi.
Durante l'estate, spesso,uso questo, un po' di crema solare e sono pronta per uscire.

4-My face  scrub. I always like to use it at least once a week and i love the super soft skin it leaves me after .It is mainly for blackheades but i find it working good for the rest of the face too since it's "pretty aggressive"
Sometimes for a deeper cleaning i use it with my Clarisonic too .
Lo scrub.Lo uso sempre almeno una volta la settimana e adoro l'effetto che lascia sulla mia pelle dopo che l'ho utilizzato.
Questo è principalmente indicato per i punti neri , ma io mi ci trovo bene anche per il resto della faccia.
Molte volte mi piace usarlo con il mio Clarisonic per avere una pulizia migliore e più a fondo.



5- My face cream. I have been sticking to this since almost a year now , and this is my second time purchasing it again. I love the fact that this cream really gives me good moisture.
I prefer using it mostly at nights since i'm always in a hurry during the day and i almost never have the chance and the time to put it on.
This cream is so underrated for the price it has!
La mia crema per il viso.Lo uso ormai da un anno ora ed è la mia seconda volta che la ricompro.
Ciò che mi piace maggiormente di questa crema è la buona idratazione che da alla mia pelle.
La utilizzo principalmente di notte visto che la mattina sono sempre di corsa e non ho mai tempo di metterla.
Questa crema è davvero sottostimata per il prezzo che ha! 

6- My Lip balm. I LOVE LOVE LOVE this lip balm. It really is a super balm! You just need a coat of it and your super ruined/cracked lips will become super soft and beautiful  in a very little time.
I do really can't live without it in the winter! 
Il mio balsamo labbra(burrocacao). Io ADORO ADORO ADORO ADORO  questo balasamo! Basta una passata e le tue labbra da super rovintate/disidratate ritornano super morbide e perfette in pochissimo.
D'inverno questo balsamo è la mia salvezza.

7- Suncream.
I still haven't found a face sun cream that amazes me , but all the summer i have been using this and i have found it quite good.
I don't use this in the winter time because my fundation already has sun protection in it.
Crema solare.
Non ho ancora trovato una crema solare che mi faccia impazzire,ma tutta l'estate ho usato questa e mi ci sono trovata abbastanza bene.
In inverno non la uso perchè il mio fondotinta ha già la protezione solare compresa.




what are yours ? Let me know in the comments, i always like to discover and try new products!!
Quali sono i vostri prodotti preferiti?Lasciatemelo sapere nei commenti, mi piace scoprire e provare nuovi prodotti.


                                                      XOXOXOX THE CHIC AND CHEAP 



9 comments:

  1. awww have a beautirific day gf!

    ReplyDelete
  2. great post dear :) nice products some of them I learnt form you :)

    http://samiraslifeandstyle.blogspot.com/2012/10/heyyy-it-is-halloween.html

    ReplyDelete
  3. Great post! But personally I never liked Garnier products..

    love
    http://www.meghasarin.com

    ReplyDelete
  4. Really cool review, thanks for recomendation
    Kisses
    Aga

    www.agasuitcase.com

    ReplyDelete
  5. Grazie per la recensione dei prodotti ;)
    Io adoro Clinique e Vichy per la cura del viso. Vorrei provare anche La Roche-Posay!

    Comunque è molto carino il tuo blog. Se ti piace anche il mio, potremmo seguirci a vicenda. Fammi sapere :)

    baci G
    Vuoi rimanere aggiornata/o sui miei post?
    Segui In Moda Veritas
    IMV su Facebook
    IMV su Bloglovin'

    ReplyDelete
  6. la crema l'ho usata anch'io e mi ci sono trovata bene ..

    ReplyDelete
  7. Love this post! I've been meaning to get a Skinspa for a while now!

    xo

    Ashley

    Southern (California) Belle

    ReplyDelete
  8. I have been on your blog for quite a while, eyeing your posts and have to say I LOVE it! I have just opened a new blog and am hoping you like it too! If you do, let's follow each other! Keep in touch:)

    ReplyDelete
  9. I would like to thank you for the efforts you have made in writing this article. I am hoping the same best work from you in the future as well. Your write up is a fine example of it.
    obagi skin care products

    ReplyDelete

Thanks for visiting my blog and leaving a comment! ^_^
Leave a link of your blog and i will comment and follow you back.

There was an error in this gadget