Tuesday, April 22, 2014

New York Haul - Beauty Products & First Impressions of USA !

HELLOOOOO!!
So, i'm very sorry for the lack of posts but New York really got me and it's been very hard to recover from Jet leg and come back to "normal life" after an AMAZING time spent in New York.
So, first things first. I really loved shopping in New York! Nobody can beat the amazing American prizes ( if you compare them to italian ones they are 1/3 and there are constant crazy sales!
I ADORED going shopping and i ended up using every little moment of free time to do it.
Before going to New York i had done several researches and seen tons of videos to get to know the best places to go and the best things to get and it really paid off since everything is bigger in the states and you can easily get overwhelmed and taken away by the huge amount of things you see.

I was made fun from everybody for the fact that i had lists of tons of  beauty products i wanted to get and that really helped me a lot when i was at CVS or any other beauty supply store. I decided to go mainly to drugstores since the high end products are available here too for the same prices but nothing beats drugstore products for at least all the time 1/3 or 1/2 of the prices.
I was happily amazed by the huge variety offered by the stores. I 'm still in shock after see in a huge aisle of deodorants only! Here we barely get a shelf! Oh God!
Another thing that really amazed me was the crazy deals and coupons offers that you get. I can't count the times i got sales just because i said i was Italian ( yes, that happened at Michael Kors ) and the ordinary buy one and get another 40% off. ( i love you cvs! ) .
I still have to recover to that heaven for shopaholics since now all the italian prices seem a robbery to me.

So here there is the first part of the huge amount of things i purchased in New York. Soon in the next post i will show you all the non beauty related products i got (aka cloths and accessories) .

I already excuse my self if in the next months i will be bombarding you with reviews of the following products but since i got them and tried them i discovered that doing researches before going helped me get all the best products and that i'm completely madly in love with 99% of them!


So, lets stop talking and let's leave the photos speak !




Ciaoooooooo!!!
Allora, mi dispiace molto per la mancanza di posti  frequenti e regolai, ma New York mi ha davvero preso ed è stato molto difficile riprendersi dal jet leg  e tornare alla "vita normale" dopo momenti indimenticabili trascorsi  a New York .
Quindi , prima le cose più importanti,ho adorato alla follia lo shopping a New York ! Nessuno può battere gli incredibili prezzi americani! ( se li si confronta con quelli italiani che sono 1/ 3 e ci sono svendite pazzesche costantemente)
Adoravo andare a fare shopping e ho finito per usare ogni breve  momento di tempo libero per farlo .
Prima di andare a New York avevo fatto diverse ricerche e ho visto una miriade  di video per conoscere i  posti da non perdere   e le cose da comprare e tutta questa organizzazione è stata  ripagata dal momento che  essendo tutto di dimensioni gigantesche negli Stati Uniti , essere facilmente sopraffatti e presi via dalla enorme quantità di cose che si vedono è alla base della quotidianità per i turisti e io invece non ho mai provato questo senso di smarrimento.

Sono stato presa in giro da tutti per il fatto che avevo fatto lunghissimi  elenchi di migliaia di prodotti di bellezza che volevo comprare e testare . Ciò mi ha davvero aiutato molto quando ero da  CVS o in qualsiasi altro negozio di bellezza.
Ho deciso di andare principalmente nei drugstore in quanto i prodotti di fascia alta sono disponibili anche qui per gli stessi prezzi, ma niente batte  i prezzi dei  prodotti drugstore (lì costano 1/3 o al massimo 1/2 di quanto costano qui) .
Sono stata felicemente sorpresa dalla grande varietà offerta dai negozi . Sono ancora sotto shock dopo aver visto in un supermercato un  enorme corridoio di soli deodoranti ! Qui abbiamo a malapena uno scaffale ! Oh Dio!
Un'altra cosa che veramente mi ha stupito è stato le offerte folli e sconti che vengono  fatti e offerti . Ho perso il conto delle volte ho ottenuto sconti solo perché ho ​​detto che ero italians (sì ,è  quello che è successo a Michael Kors ) e l'ordinario comprare uno e ottenere un altro con il  40% di sconto . ( Ti amo cvs ! ) .
Devo ancora riprendermi da quel paradiso per gli amanti dello shopping in quanto ora tutti i prezzi italiani  mi sembrano una  vera rapina .

Così eccomi con la prima parte della enorme quantità di cose che ho comprato a New York . Presto nel prossimo post vi mostrerò tutti i vestiti e accessori che ho comprato.

Mi scuso già da adesso se nei prossimi mesi vi bombarderò con le recensioni dei seguenti prodotti, ma dato che li ho presi e  ho scoperto,provandoli, che fare  ricerche prima di andare mi ha aiutato a ottenere tutti i migliori prodotti e che io sono completamente innamorata  con il 99 % di loro !

Quindi, bando alle chicchere ecco le foto! 


This Make up bag by Sonia Kashiuk made my trip!
It saved me from all my messiness and allowed me to get so much organized. I wish they had it in other colors and sizes .
Did i mention it was reduced from 19.90$ to just 6? I know, i couldn't let it in the shop!
It had my name on it!



















What do you think of them? 
Have you tried any of them?

What's your favorite place to shop ?

Let me know in the comments!


XOXOXOXOXO THE CHIC AND CHEAP 

2 comments:

  1. Wooow great shopping! I love all this cosmetics <3

    Best, Julita
    New post on my blog: http://crimson-moon2000.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. ma che bellooooooooooo
    Do you want to follow each other on instagram? I'm @chicstreetchoc! Thank uuu
    FOLLOW ME ON FACEBOOKCHIC STREET CHOC

    ReplyDelete

Thanks for visiting my blog and leaving a comment! ^_^
Leave a link of your blog and i will comment and follow you back.

There was an error in this gadget