Saturday, March 9, 2013

When Dreams Come True :Being featured on a Newspaper

It was less than 2 weeks ago when i said that one of the things that i wanted to do before turning 40 was being featured on a magazine. Well some how things worked and i ended up being featured on an Albanian newspaper that wrote an article about fashion bloggers and that wanted to know more about me. I was , and still i am , so over the moon for the happiness. My family was so happy and proud of me that they ended up buying over 20 copies. I can't now wait to have some of them in my hands and look at them for hours and hours. (i still have to believe it ) . 

Hace solo unas semanas que hablaba que me habria gustado ser en una revista un dia y hace una semana paso que han hablado de mi en un periodico! Todavia no se me lo creo!

Solo poche settimane fa vi raccontavo che una delle cose che volevo raggiungere nei prossimi anni era quella di finire su una rivista ed eccomi qui dopo due settimane a raccontarvi che mi hanno intervistato per un giornale albanese. Pazzesco! L'articolo parlava di fashion blogger e i miei parenti in Albania erano così orgogliosi di me che hanno comprato 20 copie del giornale! Ora non vedo l'ora di avere il giornale tra le mie mani per rendermi ancora conto del tutto.


Here there are some of the photos that i was sent since now i am not living in Albania.






Here it is the interview in  English / Albanian/ Italian 


1.How did you decide to start a blog?
I have always liked fashion and I've always read many blogs so I decided to try to open one where I show what I like and how I dress for different occasions. It was and still is my way to relax and get to know many people and new places.
2.Do you get inspired by blogs or do you try to stay original in your way?
I love to see other blogs but in the end I always try to follow my tastes and my style. I don't follow trends but i prefer  trying  to adapt them to my style.

 3. How do you react to negative comments?
If it's constructive criticism I try to understand it  and improve myself , if it is only an offense i ignore it. In life we ​​can never please everyone.

 4. Abroad blog posts every day. Can you keep this rite or do you think that is possible?
Being blogger is not easy, but I try to publish new material every 2-3 days, I prefer quality.

 5. What qualities / outfits does  make your blog differ from the others?
I always try to combine different styles, from sporty to elegant, from formal to very casual. I like to offer my readers various looks that can be used for different  occasions. My strong point is the fact that i wear clothes that all can afford. My motto is: "Beautiful and fashionable but on a budget"
6. Is it difficult to propose always  different looks or you do it  easily?
I personally change every day and try to propose this change. This is not easy but I hope to do be doing it good.

 7. How do you write a post? Where do you start? From  the outfit or  the photos or other?
It all depends on the type of topic i want to write. If it concerns a combination of clothing then I start with an idea and then snap the photos. If i want to talk about tricks then  i write directly, but if I want to write an article on fashion in general , I read many newspapers and blogs and then finally write my point of view.
8. Is this a blog to inspire people how to dress taking ideas from you or to simply talk about fashion?
For both reasons. I like to talk to them and get their opinion and then I like to offer my ideas and maybe i  can inspire someone. The truth is that many times while trying to inspire I'm  to be one to be  inspired.

 9. If you had to close the blog would you do it for a personal choice or a criticism?
Surely personal choice. The criticism doesn't bring  me down.
In life  my parents have always taught me to follow my passions and not give up  just because a few people do not  like them. You only live once and you have to follow your  hearts.
10.Why the readers of this newspaper (called Paloma) should read your blog?
If the readers of Paloma are passionate about fashion and beauty and want to discover new styles, new combinations, new ideas, save money and learn all about  tricks then they will be happy to read about all that in my blog.
My blog differs from the others because I do not have a single point of view and one way or style of dress, I experiment with everything and try everything from brands to the various products. Living in Italy  I have  had the opportunity to travel a lot  and  see  many things and i tell about hem all in my blog.



1. Si vendose te hapesh nje blog?
Moda me ka pelqyer gjithmon dhe kam ndjekur shum bloge, keshtu vendosa te hap nje dhe te tregoj cfar me pelqen dhe si vishem per okazione .Ka qen gjithmon dhe eshte akoma menyra per te njohur njerz dhe vende te rea .
2Inspirohesh nga bloge te huaj apo mundohesh ta kesh sa me origjinal?
Me pelqen te ndjek shum bloge por ne fund kerkoj gjithmon preferenzen dhe stilet e mija.
Nuk i pershtatem modes por kerkoj gjithmon te pershtas stilin tim.
3 Si Reagon ndaj komenteve negative?
Ne qofte se eshte konstrumtive si kritike kerkoj ta kuptoj dhe te permisoj, ne raste ofendimi nuk i jap rendesi. Ne kete jete nuk mund ti pelqejme te gjithve.
4Jashtetit fashion bloggers update-tojne faqen e tyre dite per dite. Eshte e veshtire dhe per blogers-at tone kjo gje?
Te jesh blogger nuk eshte e lehte, por une kerkoj te publikoj cdo 2-3 dite, preferoj kualitetin.
5Cfare kombinimesh Ben ti qe bejne dallimin nga bloget e tjera.
Kerkoj gjithmon te kombinoj stile te ndryshme, nga veshjet sportive si dhe ato elegante, ajo formale edhe te ndryshem. Me pelqen te ofroje lexuesve te mij shum kombinime per te perdorur ne okazione te ndryshme. Qellimi im i forte eshte qe te vishesh ne menyre qe te gjith mund te ja lejojne vetes, idea eshte te vishesh bukur dhe te shpenzosh pak.
6Eshte e veshtire qe cdo here te sjellesh dicka ndryshe pa u perseritur veshjet apo akoma nuk I kemi ato standarte?
Un personalisht ndryshoje cdo dite dhe kerkoj te propozoj ndryshime.
E gjitha kjo nuk eshte e lehte por shpresoj te ja dale sa me mir.
7Kur do te nisesh nje artikull te ri ne blogun tend, si fillon?
Cfare mendon ne fillim, kombinimin e veshjes qe do prezantosh dhe variacioni I temes apo gjithecka fillon nga gjendja qe ndodheni momentalisht?
Kjo varet nga artikulli qe dua te shkruaj. Ne qofte se ka lidhje me kombinimin e veshjeve atehere nisem me nje ide dhe pastaj bej foto. Ne se dua te flas per tualet atehere shkruaj direkt. Dhe ne qofte se dua te shkruaj per nje artikull per moden ne pergjethsi aty informohem, lexoj shum gazeta e blog dhe me ne fund shkruaj.
8Blogun e ke hapur per te keshilluar lexuesit e tu mbi moden apo per tu inspiruar nga veshjet e tua?
Per te dya motivet. Me pelqen te flas,dhe te propozoj idete e mia per ti frymezuar. Me te vertete shpesh here kur kerkoj ti frymezoj jam un ajo qe marr frimezim .
9Nese ne te ardhmen do duhet ta mbyllesh blogun, do ta beje per kritika negative apo per ceshtje personale.
Me siguri per ceshtje persone. Kritikat nuk me dekurajojne . Ne jete prindrit me kan mesuar te ndjek pasionet e mia dhe mos dekurajohem ne se dikujt nuk mund ti pelqej. Jetohet vetem nje her dhe duhet te ndjekim zemrat tona.
10Pse lexuesit e Palomes duhet te te ndjekin ne blog, cfare ka blogu jot ndryshe nga te tjeter?
Ne se lexuesit e Palomes jane te apasjonuar te modes te bukurise dhe duan te zbulojne stile, kombinime te rea, ide te rea, dhe te kursejne leke te zbulojne gjithcka mbi tualet atehere do te jene te lumtur te lexojn blogun . Blogu im ndryshon me te tjerat sepse nuk kam vetem nje pike veshtrimi dhe vetem nje stil te veshuri, une eksperimentoj gjithcka dhe provoje prodhime te markave te ndryshme. Me faktin qe tani jetoj ne itali dhe kam pasur rastin te udhetoj e te shoh shum , kjo me ndihmon te hell te gjithe mbi blogun tim.

1.Come hai deciso di aprire un blog?
Mi è sempre piaciuta la moda e ho sempre letto tantissimi blog così ho deciso di provare ad aprirne uno dove faccio vedere cosa mi piace e come mi vesto per le varie occasioni. E' stato e tutt'ora è il mio modo per rilassarmi e conoscere tante persone e posti nuovi.
2. Ti ispiri ai blog o cerchi di essere sempre più originale a modo tuo?
Mi piace vedere altri blog ma alla fine cerco sempre di seguire i miei gusti e il mio stile.Non mi adeguo alle mode ma anzi cerco di farle adeguare al mio stile.
3. Come reagisci ai commenti negativi?
Se è una critica costruttiva allora cerco di capirla e migliorarmi, se è solo un'offesa lascio perdere. Nella vita non possiamo mai piacere a tutti.
4. All'estero i blog pubblicano ogni giorni. Ce la fai a mantenere questo rito o pensi che non sia possibile?
Essere blogger non è facile, ma io cerco di pubblicare materiale nuovo ogni 2-3 giorni, preferisco la qualità .
5. Quali qualità/outfit fanno in modo che il tuo blog si differenzi dagli altri?
Cerco sempre di combinare stili diversi, da sportivo a elegante, da formale a molto casual. Mi piace offrire alle mie lettrici vari look che possono usare per occasioni diverse. Il mio punto di forza è il fatto che indossi capi che tutte si possono permettere. Il mio motto è: " Belle e alla moda ma spendendo poco"
6. E' difficile proporre sempre look differenti oppure ti viene facilmente?
Io personalmente cambio tutti i giorni e cerco di proporre questo cambiamento. Tutto ciò non è facile però spero di riuscirci al meglio.
7. Come fai a scrivere un post? Da dove inizi? Dall'outfit o dalle foto o da altro?
Tutto dipende dal tipo di articolo che voglio scrivere. Se riguarda una combinazione di abbigliamento allora parto con un'idea e poi scatto le foto. Se voglio parlare di trucchi allora scrivo direttamente, se invece voglio scrivere un articolo sulla moda in generale invece mi informo, leggo tanti giornali e blog e poi finalmente scrivo.
8. Il blog lo hai aperto per consigliare sulla moda o per proporre il tuo modo di vestirti?
Per tutti e due i motivi. Mi piace parlare con loro e avere la loro opinione e poi mi piace proporre le miei idee e magari poter ispirare qualcuno. La verità è che molte volte mentre cerco di ispirare sono io ad essere ispirata.
9. Se dovessi chiudere il blog lo faresti per per una scelta personale o per una critica?
Sicuramente per scelta personale. Le critiche non mi buttano giù.
Nella vita i miei genitori mi hanno sempre insegnato a seguire le mie passioni e a non buttarmi giù solo perché a un paio di persone non piacevano.Si vive una volta sola e bisogna seguire il nostro cuore.
10.Perchè le lettrici del nostro giornale dovrebbero leggere il tuo blog?
Se le lettrici di Paloma sono appassionate di moda e bellezza e vogliono scoprire nuovi stili, nuovi abbinamenti , nuove idee , risparmiare soldi e sapere tutto sul trucco allora saranno felici di leggere di tutto ciò nel mio blog.
Il mio blog si differenzia dagli altri perché io non ho un solo punto di vista e un solo modo o stile di vestirmi, io sperimento con tutto e provo di tutto, dalle marche ai vari prodotti. Vivendo in Italia e avendo avuto modo di viaggiare molto ho visto tante cose e le riporto tutte nel mio blog. 


What do you think of my answers ? Did you like them or should  i have said completely different things? 
Let me know all your opinions in the comment section!


XOXOXOXOXOXO THE CHIC AND CHEAP 


10 comments:

  1. wow!! congrats dear :) :)

    www.urbanikamoda.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Thank you for leaving some comments and for the follow
    I am your new follower
    http://iloveeverythingaboutit.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. awww you made it! Congratulations sweety! <3

    ReplyDelete
  4. hey there u've got a gr8 blog.. want to follow eachother??? if so follow me and let me know i'll follow back for sure.. :) maybe we can follow eachother on lookbook and facebook too..

    ReplyDelete
  5. Complimenti per essere stata parte di quella rivista, e grazie per tutte le tue parole gentili sul mio blog!

    xxx
    E da Helsinki
    http://dragonflyelisabeth.blogspot.fi/

    ReplyDelete
  6. Congratulazioni ! Sarà stata una bella soddisfazione per la tua famiglia :) continua così e pensa sempre in positivo ! Un bacione

    Fashion and Cookies
    Fashion and Cookies on Facebook

    ReplyDelete
  7. Awww!!! We're SO happy for you <3 Being featured in an article is something big! You should go out and celebrate, a dream just came true! Congratulations and hopefully there are many more to come<3

    Lots of Love
    Xxxxx

    ReplyDelete

Thanks for visiting my blog and leaving a comment! ^_^
Leave a link of your blog and i will comment and follow you back.

There was an error in this gadget