Monday, June 3, 2013

Make up Review: Studio Fix Fluid by Mac Cosmetics

I have always loved make up, i still can remember how i learned how to put it on and all the different techniques on You Tube and how i was so addicted to Make up tutorials.
During the years i have learned a lot and have had chances to test some products.
Normally before purchasing everything i like to see a few reviews on it and then decide if i still want to try it on or not.
One of the brands that every makeup addicted girl dreams to purchase it's M.a.c. Cosmetics.
Mac it's considered one of the best brands and it is used by many, almost all, Make Up Artists.
Mac fundations have one of the biggest variety of colors .
I purchased a mac fundation some months ago and i still have a love-hate relationship with it... Well more hate than love.
Maybe it's just my skin or maybe it's this fundation, but it makes me break out so badly! I don't know if it is just me, but i noticed that it tends to oxidize , if u put a little more than a tiny quantity it's going to make you look like an umpa-loompa..!

I tried to make it work a lot of times combining it with a lot of different other products,but it was useless!
So now i have started using it as my concelear for my under eye zone and , for it, works magically! It stays on all day long and makes my dark circles disappear!

What's my final opinion?
If you  have a normal or dry skin it's not to purchase this product as a fundation, it will not work good on you. The same criteria works if you have a very sensitive skin.
If you have an oily skin then maybe you should try it.
As a concelear it works magicallly and maybe if i don't find any better one i will buy it for that use again, but for now i can't wait to finish it and try other things from this brand ( no more fundations) and others ones.


Siempre me ha gustado el maquillaje, yo todavía recuerdo cómo me enteré de cómo se lo puso y las diferentes técnicas en You Tube y como yo estaba tan adicto a Make up tutoriales.
Durante los años he aprendido mucho y hemos tenido ocasiones para probar algunos productos.
Normalmente antes de comprar todo lo que me gustaría ver a unos pocos comentarios sobre el mismo y luego decidir si todavía quiere probarlo o no.
Una de las marcas que cada chica sueña con maquillaje adictos a comprar la Mac Cosméticos.
Mac se considera una de las mejores marcas y es utilizado por muchos, casi todos, Make Up Artists.
Fundaciones de Mac tienen una de la mayor variedad de colores.
He comprado una fundación mac hace unos meses y todavía tengo una relación de amor-odio con él ... Bueno odio más que el amor.
Tal vez sea sólo mi piel o tal vez es esta fundación, pero me hace salir tan mal! No sé si es sólo a mí, pero me di cuenta de que tiende a oxidarse, si te ponen un poco más que una pequeña cantidad que va a hacer que te ves como un umpa-Loompa ..!

Traté de hacer que funcione un montón de veces que combinan con una gran cantidad de diferentes productos de otros, pero fue inútil!
Así que ahora que he empezado a utilizar como mi concelear para mi zona bajo los ojos y, para ello, funciona por arte de magia! Se mantiene en todo el día y hace que mis ojeras desaparecen!

¿Cuál es mi opinión final?
Si usted tiene una piel normal o seca no es para comprar este producto como una fundación, no va a funcionar bien en ti. El mismo criterio funciona si tienes una piel muy sensible.
Si usted tiene una piel grasa entonces tal vez debería intentarlo.

Como concelear funciona magicallly y tal vez si yo no encontrar a nadie mejor lo voy a comprar para ese uso nuevo, pero por ahora no puedo esperar para terminar y probar otras cosas de esta marca (no Fundations más) y otros.

Ho sempre amato il make up,  ancora ricordo le prime volte ho acceso il computer per imparare le varie tecniche di make up su YouTube e come sono presto diventata dipendente (ora non più) dai Make up Tutorials.
Nel corso degli anni ho imparato molto e ho avuto possibilità di testare molti prodotti.
Di solito prima di acquistare qualche prodotto che mi piace vedere alcune recensioni su di esso e poi decidere se ho ancora voglia di provarlo o meno.
Uno dei marchi che ogni  ragazza trucco dipendente sogna di acquistare è Mac Cosmetici.
Mac è considerato una delle migliori marche ed è utilizzato da molti, quasi tutti,  i Make Up Artists.
 Mac dispone di una ampissima (se non quasi illimitata) selezione di gradazioni di fondotinta.
Ho acquistato un Fondotinta liquido molti  mesi fa e ho ancora un rapporto di  amore-odio con esso ... Più odio che amore.
Forse è solo la  colpa della mia pelle o forse è questo fondotinta ma tutte le volte che lo uso la mia pelle si ribella e quasi sempre mi vengono dei brufoletti! Non so se si tratta solo di me, ma ho notato che tende ad ossidarsi, se poi usate anche solo poco prodotto in più o se semplicemente non lo applicate per bene finirete per sembrare  un umpa-Loompa ..!

Ho provato a farlo funzionare un sacco di volte anche  combinandolo con un sacco di diversi altri prodotti, ma è stato inutile!
Così ora ho cominciato ad usarlo come il mio correttore  e, almeno come  questo, magicamente funziona! Rimane in posa tutto il giorno e mi fa sparire quasi tutti i piccoli difetti che voglio nascondere!

Qual è il mio parere definitivo?
Se hai una pelle normale o secca : non  acquistarlo come fondotinta, non funzionerà bene su di voi . Il prodotto tenderà a seccarvi la pelle. Lo  stesso vale se si ha una pelle molto sensibile.
Se si dispone di una pelle grassa allora forse si potrebbe dargli una chance.

Come correttore non è niente male ed è anche conveniente il rapporto quantità/prezzo.
Io personalmente non vedo l'ora di finirlo per poter passare ad altri prodotti.

L'ultima pecca di questo prodotto è che costringe a comprare la pompetta ad uso fondotinta visto che è molto scomodo senza. Questa però ha un costo aggiuntivo di 5 euro.



Price 30€ for 30 ml of product 


Have you ever tried it? Do you love or hate Mac Cosmetics Products? Let me know in the comments!

After my busy schedule i'm finally back for many news post and all on a regular basis! 



XOXOXOXOX THE CHIC AND CHEAP


P.s New POST Every MONDAY,WEDNESDAY, FRIDAY! 

3 comments:

  1. We love mac cosmetics so much! We actually find this foundation quiet useful. We recommend you to try out Chanel's foundation, YSL, Bobbi Brown, Rimmel wake me up foundation and Kiko (Lady M absolutely adooooooooores Kiko cosmetics!).

    Lots of Love
    Xxxxx

    ReplyDelete

Thanks for visiting my blog and leaving a comment! ^_^
Leave a link of your blog and i will comment and follow you back.

There was an error in this gadget