Friday, March 13, 2015

A Birthday girl in a Winter Wonderland Outfit






                                                                                    Hello! 
I love treating my blog as a fashion/style diary and sometimes i love to go back at my posts to see how i used to dress .
Since i have opened my blog i have started the tradition of always posting the outfits i use on my birthday. I couldn't miss it this year,so even with tons of delay , here it is. 
My style has been reflecting my everyday growth and evolution: i have started wearing more blazers and and going towards white and black and simple neutral make up looks. 
Winter has to be my least favorite season of them all. I hate the cold , the rain, the snow and all the complications that it brings. I know snow looks so romantic and every christmas songs worships it but after you wore your snow boots for weeks you just want to rebel and wish it was super hot so you could pull off your sky high heels and spring/summer dresses. I think  i got enough snow for the rest of my life this winter! 
So , another year, tons of memory and classes learnt and of course tons of shopping too. :) 
This year i decided to go for something comfy, as warm as stylish could get but with a little splash of color to hopefully attract spring to come sooner! 
 I finally got to use my favorite Bamboo gucci bag, the more time passes the more i love it! It's  not only beautiful but it does have tons of sentimental value for me. 

                                                                                  Ciao!
Mi piace trattare il mio blog come un piccolo diario di come durante il tempo il mio stile si sta e si è evoluto. 
Da quando l'ho aperto ho iniziato questa tradizione di postare ogni anno l'outfit del mio compleanno e anche quest anno, in estremo ritardo, non potevo mancare.
Il mio stile riflette la mia quotidiana  crescita ed evoluzione: ho iniziato ad indossare le giacche molto più spesso e a preferire abbinamenti bianco/nero e trucco neutro.
L'inverno è decisamente la mia stagione meno preferita in assoluto. Non sopporto il freddo , la pioggia, la neve e tutte le complicazioni che comporta. Lo so perfettamente che la neve in foto appare romantica e ogni canzone di natale la lodano ma dopo che hai indossati gli stivali da neve per settimane di fila ogni giorno desideri solo ribellarti .  Ogni giorno sogni le temperature super calde e di indossare tacchi altissimi  e vestiti estivi. Ora come ora ho fatto incetta di neve per il resto della mia vita durante questo inverno! 
Un altro anno è passato: tantissimi nuovi ricordi,tante lezioni imparate e naturalmente tanto shopping! :) 
Questo anno ho deciso di usare la borsa di Gucci ,collezione bamboo, perché più passa il tempo e più ne sono innamorata! Non solo è bellissima ma per me ha un valore sentimentale enorme!
Spero apprezzerete le foto e lo sforzo enorme a non congelare! 










the small thing you see in my hand is the remote control/autoshutter for my camera :) 














Outfit Details / Dettagli outfit : 

Balzer/Giacca       H&M 
Top / Camicia     Daniel Reimann 
Pants/ Pantaloni        H&M 
Boots/ Stivali       H&M 
Necklace/ Collana      Oasap 
Bag/ Borsa        Gucci 


What do you think of the outfit? 
Let me know in the comments!!

Cosa ne pensate dell'outfit ? Fatemelo sapere nei commenti!




XOXOXO THE CHIC AND CHEAP 

1 comment:

Thanks for visiting my blog and leaving a comment! ^_^
Leave a link of your blog and i will comment and follow you back.

There was an error in this gadget